Kjøpsbetingelser

Om selskapet

samliveshop.no eies og administreres av Samlive AS
Org.nr: 925833436

Adresse:

Samlive AS
Langvikveien 2
3145 Tjøme
Tlf: 468 33 836

Alle priser på produktene våre er angitt i norske kroner og er inklusiv moms og avgifter, men eksklusiv frakt. 

Betaling

Samlive AS kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til deg.

Dersom du bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan Samlive As reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Samlive AS aksepterer betaling med kort (Visa og Mastercard), vipps og Klarna.
Når du handler hos oss bruker vi kun opplysningene som er nødvendig for å sende deg den bestilte varen. 

Klarnas betalingsmetoder

I samarbeid med Klarna Bank AB, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid da direkte til Klarna.

  • Faktura: Forfallsdato er 14 dager etter at varene er sendt avsted.
  • Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Du finner mer informasjon om Klarna her og du kan lese brukervilkårene deres her. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Aldersgrense

For å kunne handle hos Samlive AS må du være fylt 18 år. 

Bruksanvisninger

Hvis et produkt krever bruksanvisning, vil denne følge med produktet. Er du i tvil om hvordan produktet skal brukes, kan du kontakte oss pr e-post: kundeservice@samliveshop.no

Angrerett

Som forbruker har du 14 dagers angrerett, ønsker du å angre et kjøp, kan du benytte vårt angrerettskjema.

Du kan returnere en vare, så lenge produktet er i samme kvalitet, mengde og stand som du mottok den samt at original emballasjen ikke er brutt.

Av hygieniske årsaker bortfaller returretten på intime produkter ved åpning av produktets emballasje. Hvis du bryter forseglingen på varer som av hygiene- eller helsemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, mister du derfor returretten. Varer som ikke er til intim bruk kan du godt pakke ut, hvis du kan returnere varene i samme stand og mengde som da du mottok dem. Du mister også returretten hvis du bruker varen på en måte som vesentlig reduserer varens salgsverdi.

Varens stand når du returnerer den

Hvis varen (med unntak av intimvarer) er åpnet eller prøvd ut over det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt. 

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet

Hvis du angrer kjøpet ditt, får du refundert det beløpet du har betalt til oss. I tilfellet av verditap som du er ansvarlig for, trekker vi dette fra kjøpesummen. 

Hvis du benytter deg av angreretten, refunderer vi kjøpsbeløpet på de returnerte varene, uten unødvendig forsinkelse og innen 14 dager etter at vi har mottatt varene. Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmetode som du benyttet da du bestilte varene, med mindre du har gitt konkret uttrykk for ønske om noe annet.

Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen inntil vi har fått varene i retur. Husk å få en kvittering på at du har sendt pakken, da denne tjener som bevis på din returnering.

Hvis du er usikker på hvordan du benytter deg av angreretten, kan du kontakte kundeservice: 

E-post: kundeservice@samliveshop.no
Telefon: 465 06 832

Returvaren sendes til:

Samlive AS, Langvikveien 2, 3145 Tjøme

Vi tar ikke imot pakker sendt med postoppkrav. Du betaler selv for frakten når du sender varer i retur. 

Reklamasjon

Samlive AS tilbyr 2 års reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Denne dekker mangler som konstateres ved normal bruk av varen. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, eller få et avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

Reklamasjonsretten gjelder ikke feil, skader eller slitasje som er oppstått som en direkte eller indirekte følge av feilbruk, dårlig vedlikeholdelse, vold eller uautoriserte inngrep.

Reklamasjoner gjeldende feil og mangler skal meddeles oss innenfor rimelig tid etter at feilen eller mangelen er oppdaget, eller burde vært oppdaget. Det vil si at du har 2 år fra du mottok varen(e) på deg til å reklamere over eventuelle feil eller mangler. Du skal derimot gi oss beskjed raskest mulig, og senest 2 måneder etter at du oppdaget feilen/mangelen, om at du vil reklamere varen(e).

I tvilstilfelle og eventuelle tvister følger vi Forbrukerrådets avgjørelse. Ved feil, mangler eller eventuell uteblitt levering, bes du henvende deg til:
E-post: kundeservice@samliveshop.no
Telefon: 468 33 836

 Vi mottar ikke pakker sendt med postoppkrav.

Ved reklamasjon har du som utgangspunkt rett til å få erstattet den kjøpte varen med et tilsvarende produkt. Har du en avtale med kundeservice om at du får tilbake penger i forbindelse med din reklamasjon, vil tilbakebetalingen skje innen 14 dager etter at vi har fått varen i retur.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. dersom ikke dette lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller forbrukerradet.no(åpnes i en ny fane)

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Personvernerklæring

Du kan lese hele personvernerklæringen vår her.

Levering

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og innenfor tidsfristen angitt i ordrebekreftelsen. Samlive AS har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.

Dersom leveringen av produktene vil bli forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.